Memuat...

Kapolres Perintahkan Gebuk1n aja Debt Collector Asal Jangan M4t1



Penyitaan pemungut hutang sebuah motosikal terhadap pelajar di Kampung Gedungan, Daerah Batuan, telah disambut oleh pihak polis pada hujung minggu lalu. Ketua Polis AKBP Sumenep Joseph Ananta Pinora mengarahkan anggotanya menembak di tempat pengumpul hutang yang merampas motosikal di jalan raya.

Kerana, motosikal yang meraih di jalan oleh pemungut hutang sangat mengganggu orang ramai. Polis diminta bertindak tegas jika mereka melihat tindakan di jalan raya. Pesuruhjaya Polis Sumenep Adjunct Pesuruhjaya Kanan Joseph Ananta Pinora berjanji untuk mengambil tindakan terhadap semua kekurangan motosikal yang merupakan kesalahan jenayah.

AKBP Joseph Ananta Pinora mengesahkan bahawa beberapa hari yang lalu terdapat kekurangan motorsikal kanak-kanak sekolah. "Saya memerintahkan ahli-ahli menembak di tempat kejadian jika anda melihat kejutan motosikal," katanya.

Menurutnya, kekurangan motosikal dalam cara jenayah murni dan aktiviti jenayah. Beliau berkata beliau tidak akan bermain dengan tindakan yang tidak dapat diselesaikan oleh masyarakat. Selain itu, tindakan ini mengancam keselamatan rakyat.

Pinora berjanji untuk menangkap semua pelaku motif motosikal. Walau bagaimanapun, mesti ada laporan daripada pihak yang cedera. Kedua-dua rampasan yang dilakukan oleh pengumpul hutang dan penjenayah lain.

Pemungut hutang, katanya, tidak dibenarkan dalam merompak motosikal. Kerana, tindakan ini melanggar undang-undang. Diharapkan semua mangsa laporan motosikal merampas laporan ke Balai Polis Daerah Sumenep.

"Kami meminta orang ramai membuat laporan. Semua bentuk kekurangan tidak dibenarkan. Prosedur pengeluaran kenderaan tidak dijalankan dengan merampas. Polis akan menindaklanjuti dan menangkap pelaku, "kata AKP Joseph Ananta Pinora.
Bagi syarikat pemajakan yang bekerjasama dengan pemungut hutang, pegawai polis yang merupakan sekolah khas dalam jangkaan pengganas mendakwa dia akan menjalankan pemeriksaan. "Sekiranya terbukti terdapat kerjasama dengan pemungut hutang, pajakan juga boleh melibatkan diri dalam undang-undang," katanya.

Jika benar bahawa syarikat pajakan menggunakan perkhidmatan pengumpul hutang dalam menarik kenderaan dari pelanggan, mereka boleh dikenakan di bawah Artikel 55 Kanun Jenayah. "Sekiranya terdapat bukti tentang bentuk kerjasama, ia mungkin tertakluk kepada pasal 55 Kanun Jenayah," katanya.

Untuk ambil perhatian, terdapat motosikal merampas anak-anak sekolah di Kampung Gedungan, Daerah Batuan, Sumenep, yang dilakukan oleh pemungut hutang. Pihak polis menyedari tindakan itu. Kerana, beberapa minit selepas penyitaan, polis pergi ke lokasi.
Penduduk sekitar kejadian jenayah (TKP) mempunyai masa untuk melihat nombor plat lesen pelaku perampasan tersebut. Iaitu, M 6629. Walau bagaimanapun, kedua-dua surat di belakang tidak direkodkan oleh penduduk kerana pelaku dengan cepat berhenti dan merampas motosikal mangsa.

Para pelaku motosikal merampas empat orang. Tiga orang segera menyita sebuah kenderaan terhadap pelajar. Walaupun seseorang berpura-pura membantu mangsa tidak menjerit. Selepas rampasan itu, mangsa yang menaiki motosikal Yamaha Mio terkejut.
Gebukin Aja Pemungut Hutang Tetapi Hanya Jangan Mati
Memuat...

9 Responses to "Kapolres Perintahkan Gebuk1n aja Debt Collector Asal Jangan M4t1"

  1. Pakai bahasa indonesia yang baik dan benar, biar beritanya akurat, bukan hanya di daerah anda saja yang baca, seluruh Indonesia juga baca artikel anda. Trimakasih

    ReplyDelete
  2. Gini,,,,indo negara hkum,klo DC gitu d tngkep aja,ngpain d gebukin asal tidak mati...klo memang si org yg kredit itu ga kuat byr,ngpain beli motor,itu namax sok wah......

    ReplyDelete
  3. Aduuuuh...pening kepalaku,pake bahasa indonesia yang bener dong...

    ReplyDelete
  4. Bahasanya bikin gua pusing .Pengen berak berak ..macam mana bahasa media kayak gitu ..

    ReplyDelete
  5. Ini yg buat berita orang Malaysia jadi bahasanya campur campur...😃😃

    ReplyDelete
  6. duhhh bahasa ny...susah aku mengartikan nya..

    ReplyDelete
  7. Sama aja kapolres melegalkan
    tindakan main hakim sendiri
    Coba itu berlaku utk koruptor bisa ndak kapolres beri perintah spt itu ,janganlah ambil kebijakan yg populer di masyarakat tapi menganjurkan masyarakat utk melanggar hukum

    ReplyDelete
  8. Pesen es campur ABC nya 2 bungkus.

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Mesothelioma is a form of cancer which occurs in thin membranes (called the mesothelium) lining the chest, lungs, abdomen and sometimes the heart. Although quite rare, mesothelioma symptoms strike more than 200 people each year in the United States. The majority of mesothelioma cases are directly linked to asbestos exposure. Because of the long latency period of mesothelioma, the average age of patients is between 50 and 70 years. Mesothelioma affects men most due to the high exposure of asbestos in industrial typed jobs. Mesothelioma symptoms include respiratory problems, shortness of breath, continual cough and pneumonia. Other mesothelioma symptoms include weight loss, abdominal problems and swelling. In some mesothelioma patients, the mesothelioma symptoms are quite muted, making it hard for mesothelioma doctors to diagnose. Mesothelioma doctors specialize in the study, research, and treatments of Mesothelioma cancers. Mesothelioma (or the cancer of the mesothelium) is a disease in which cells become abnormal and replicate without control. During Mesothelioma, these cells will invade and damage tissues and organs. Mesothelioma cancer cells can spread throughout the body causing death. Mesothelioma treatments and Mesothelioma clinical trials and tests There are many mesothelioma treatment options available. Treatments include surgery, radiation therapy and chemotherapy and the mesothelioma treatment depends on the patient’s age, general health and stage of the cancer. There has been much mesothelioma research conducted throughout the past two years to find new treatment methods. Click here to read more about mesothelioma treatment techniques. Through mesothelioma research, The National Cancer Institute has sponsored mesothelioma tests and clinical trials that are designed to find new treatment methods. Because of the increase in number of mesothelioma cases in the United States, both governments have increased funding for mesothelioma research. Mesothelioma research and clinical trials have been successful in developing new techniques to fight this cancer and the outlook for more advanced mesothelioma treatments is promising. Surgery is the most common treatment method for malignant mesothelioma. Tissues and linings affected by mesothelioma are removed by the doctor and may include the lung or even diaphragm. A second mesothelioma treatment method is radiation therapy through the use of high energy x-rays that kill the cancer cells. Radiation therapy can be outside or inside the body. A third mesothelioma treatment method is chemotherapy. Through pills or drugs through needles, chemotherapy drugs are used to kill cancer cells. A new mesothelioma treatment method is called intraoperative photodynamic therapy. In this treatment, light and drugs are used to kill cancer cells during surgery for early stages of mesothelioma in the chest. Although there are numerous treatments and drugs for mesothelioma, doctors are losing the battle against this deadly disease. Most mesothelioma treatments involve old techniques combined with different drug cocktails. However, in most cases, these mesothelioma treatments have many side effects including organ damage, nausea, increase in heart failure etc. The rush to find a more effective mesothelioma treatment or even cure is ongoing at numerous clinical labs across the nation. Let's hope that the mesothelioma treatments will one day erradicate mesothelioma cancer and asbestosis. With an abundance of information on the Internet, Mesothelioma Cancer and Asbestos ([http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com]) has consolidated the most important issues surrounding Mesothelioma, Mesothelioma doctors and symptoms, Mesothelioma treatment, Mesothelioma research and tests. At [http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com], the website contains useful resources on Mesothelioma lawyers and attorneys, as well as causes by asbestos exposure, asbestos removal, asbestos attorneys and lawsuits, and asbestos cancer. Patients stricken by Mesothelioma and their families require support and current information. Mesothelioma Online Resources hopes to educate and give hope to survivors and victims. Mesothelioma is such a harsh disease. Not only does it take years for symptoms to appear, but there are limited treatements and drugs that will prolong the lives of workers stricken with mesothelioma. In many cases, the death rate of mesothelioma is unfortunately very high. However, with increased funding in mesothelioma research through the government and private grants, the outlook for a mesothelioma cure is quite possible. In the meantime, mesothelioma support groups and local discussions provide the ongoing support for mesothelioma patients. Mesothelioma Cancer and Asbestos ([http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com])is your source for mesothelioma and asbestos information, treatments, clinical trials, attorneys, support groups and lawyers. About the website: Michael Kenneth is a successful Internet Publisher and has researched and written on many topics for [http://www.mesothelioma-cancer-and-asbestos.com] - your complete source for mesothelioma information, mesothelioma attorneys and lawyers, mesothelioma treatments and research, asbestos exposure and removal, asbestos attorneys and legislation as well as asbestos cancer.

Iklan Tengah Artikel 1


Loading...

Iklan Tengah Artikel 2


Loading...

Iklan Bawah Artikel

web hosting surabaya cpanel web hosting beli web hosting daftar domain membuat web hosting jakarta web hosting wordpress hosting indonesia indo web hosting web hosting termurah hosting indonesia gratis singapore hosting sewa web hosting hosting tangguh buy hosting vps hosting indonesia web hosting indonesia terbaik web hosting indonesia gratis web hosting terbaik hosting web beli domain dan hosting murah web hosting murah beli hosting murah daftar web hosting shared hosting murah web hosting murah unlimited web hosting indonesia web hosting terbaik indonesia hosting murah unlimited review hosting indonesia 70 Rp 2.03 0.47 web hosting terbaik di indonesia 90 Rp 1.96 0.46 hosting terbaik 1600 Rp 1.91 0.42 sewa hosting murah 30 Rp 1.9 0.79 hosting indonesia terbaik 390 Rp 1.89 0.4 paket hosting murah 40 Rp 1.87 0.96 vps hosting murah 30 Rp 1.85 0.97 jasa web hosting 30 Rp 1.78 0.73 hosting terbaik indonesia 880 Rp 1.77 0.44 web hosting murah indonesia 70 Rp 1.77 0.71 best hosting indonesia 90 Rp 1.7 0.62 hosting murah 5400 Rp 1.7 0.93 domain id 1000 Rp 1.69 0.45 hosting cpanel 110 Rp 1.69 0.61 hosting dan domain 210 Rp 1.66 0.64 hosting free 880 Rp 1.66 0.64 top 10 web hosting indonesia 50 Rp 1.64 0.67 bisnis hosting 50 Rp 1.63 0.43 jual domain murah 210 Rp 1.62 0.89 web hosting gratis 2900 Rp 1.62 0.55 beli domain dan hosting 590 Rp 1.6 0.68 domain hosting indonesia 50 Rp 1.6 0.82 beli hosting 390 Rp 1.58 0.72 bisnis web hosting 20 Rp 1.57 0.73 email hosting indonesia 260 Rp 1.56 0.46 membuat server hosting sendiri 70 Rp 1.52 0.16 free hosting and domain 480 Rp 1.51 0.64 harga domain 880 Rp 1.49 0.51 telkom hosting 90 Rp 1.49 0.1 hosting indonesia murah 90 Rp 1.46 0.88 hosting terbaik di indonesia 210 Rp 1.46 0.5 cara hosting web 480 Rp 1.44 0.38 unlimited hosting 140 Rp 1.44 0.92 biznet hosting 140 Rp 1.42 0.22 unlimited hosting indonesia 50 Rp 1.42 0.88 top hosting indonesia 30 Rp 1.41 0.58 hosting yang bagus 50 Rp 1.4 0.48 asian brain hosting 40 Rp 1.39 0.19 domain dan hosting murah 170 Rp 1.39 0.94 domain hosting murah 320 Rp 1.37 0.63 cara beli domain 320 Rp 1.35 0.48 beli domain murah 880 Rp 1.34 0.72 plasa hosting 260 Rp 1.34 0.15 hosting murah indonesia jagoan hosting surabaya jual domain hosting server indonesia cara pindah hosting pasarhosting sewa domain webhost cpanel hosting hosting murah berkualitas domain dan hosting harga hosting membuat server hosting daftar hosting harga hosting dan domain windows hosting indonesia jasa hosting terbaik jasa hosting murah hosting indonesia domain paling murah hosting termurah indonesia pengertian domain dan hosting hosting gratis terbaik domain dan hosting gratis